Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett05-glasgravyr
Läst 3614 ggr
mariatingsund
0

Billigt glas för gravyr

http://www.glasdeco.se/billigt_glas_for_gravyr.htm

Jag har gjort en sida med adressen ovan. Hoppas priserna är tillräckligt lockande för alla som vill gravera på mjukt kristallglas och inte vill ta mormors gamla servis. Bara nämner, att jag gav lika mycket exkl. resekostnad för dessa, och jag hade rabatt där.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Faxlin
0

Ohhh, salig till sjutton. Hur gör jag för att beställa? Jag har hittat flera saker jag vill ha. Har du bara en av varje?
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

mariatingsund
0

Ja, jag har bara en av varje. Det finns nummer till varje bild, skriv vilka du gillade, då kan jag också säga mått  och allt du vill veta.

Faxlin
0

Okej, jag har kollat upp nummren. Och följande är jag intresserad av att veta mer om.

Nr: 534
Nr: 535
Nr: 540
Nr: 545
Nr: 549
Nr: 565

Sedan undrar jag om du har pokaler. Eller liknande som man kan göra vinster av. ;-)
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

mariatingsund
0

Hej Åsa! Nu sitter jag här och ser att ni båda har önskat två av dessa glas, nr 540 och 565.

Nr 534 är ett tårtfat, cirka 10 cm hög och 20 cm i diameter, den är ytan nämnvärda skavanker.

Nr 535 är en mindre söt skål, som har en liten bubbla i mitten, man kan gravera ett övergående motiv typ ödla eller något som går genom kanten, då kan man gravera bort den bubblan och kan bli helt perfekt.  Storlek cirka 14 cm i diameter.

Nr 540 har önskats även av Tina, jag läste och besvarade först  hennes mail, men ni kan säkert komma överens.

Nr 545 är en häftig kanna, utan något nämnvärt fel. Rymmer säkert en flaska vin (0,7 liter)

Nr 549 är också fin, Den är cirka 12-13 cm hög.

Nr 565 ville också Tina ha. Ni verkar ha god kontakt, bestäm ni själva, hur ni vill ha det.

Dessa pokaler (557-564)är lite sneda, men rätt stora, rymmer cirka en liter var, så visst skulle de kunna bli vinstpokaler.

Nu är det sent att mäta dem, jag sitter inne vid datorn, tyckte lika bara att svara. Bara hör av dig.

Faxlin
0

Okej, låter riktigt bra. ;-)
De som Tina är intresserad av kan Tina f köpa tycker jag. ;-)
Jag ska i alla fall försöka inrikta mig på pokaler i första hand till utställningen i mars. Så jag kan vänta på andra tillfällen ;-)

Audiatur et altera pars

mariatingsund
0

Hej Åsa!

Men de andra glasen då? Ja eller nej? Och duger inte dessa pokaler? Eller vad tänker du då? Jag har fullt upp med renovering av verkstaden, inte tala om bokslutet och har en massa beställningar, så det vore ju bra om jag kunde få dessa beställningar ur världen.Räcka ut tungan

Faxlin
0

#6; Jag tänkte lägga en beställning så jag hinner få barnbidraget i januari innan nämligen ;-)
Men en liten förbeställning kan jag ge dig om du vill. ;-)
Undrar lite om du har sådana där glasblock, eller vad de nu heter som man kan köpa och gravera på.
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

mariatingsund
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Åsa! Visst går det bra att förbeställa. Jag gör alltid så att jag packar, väger paketet, skriver faktura inkl. porto, (i Excel eller  i fritext i fall du inte har Excel) och jag skickar paketet när det är betalt. Eftersom de flesta av mina kunder specialbeställer motiv,  vill jag ha förskottsbetalt, då slipper kunden betala postförskottsavgiften och jag  missar inte leveranser, eftersom jag skickar paket alltefter jag får inbetalningarna. Bra rutin, något att föreslå när ni börjar skörda in pengar på beställningar.

Jag har jättefå kristallblock, du kan köpa den som kommer här på bild,  med små-små blåsor om du vill, och sedan har jag en i grönaktigt glas som jag inte har bild på, den är cirka 11 cm. Det är en liten flisa i ena hörnet, som du kan gravera bort jättefint. båda kan du få för halva priset, som blir då 112 och 88  Kr för dessa. Det finns inga liknande längre att få tag på, men hittar jag några någonstans, då köper jag upp en hel del och hör av mig här på forum.

Faxlin
0

Jaa, dom vill jag ha :-)
Ska räkna ihop lite på de andra glasen så kommer jag in med en beställning till dig. ;-)
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

TinaH
0

Tack tant Åsa för att du släpper till mig glaset….. Flört

Ska jag bara lära mig gravera åsså…hmm…

kramis

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

mariatingsund
0

Hej Tina, Åsa och Brittinger! Nu har jag packat glasen till Tina och Brittinger, de väger mer än jag trodde förstås, men mellanskillnaden bjuder jag på som sagt. (Jag är  nog ingen bra affärskvinna på riktigt, en man hade nog tagit betalt för t.o.m.tejp) Åsa, vad blir det för dig? Jag har skrivit frågetecken på sidan till de glas du frågade på. Något mer? Eller ändring? www.glasdeco.se/billigt_glas_for_gravyr.htm

mariatingsund
0

jag vill hålla liv i linan, så jag skiver inlägg igen! När kan jag slippa kartongerna ståendes hos mig? Faran är att ni får med en massa damm också. Generad

Puma77
0

Ja Maria får du in kristallblock framöver så skriv gärna detFlört

//Pia

Brittinger
0

Du borde få in från mig på fredag, om inte det krånglar med banken på nätet oxo… fick sitta en evighet i telefonkö till vattenfall, det funkade inte o maila dom.

Hoppas det är vädret eller nåt annat, deras server kanske, vill inte formattera om hela datorn igen. Kan fortfarande inte ta mot eller skicka mess här på sidan, o får ännu logga ut för att komma åt länksamlingenGråter

mariatingsund
0

Besökare som inte använder en grafisk webbläsare med stöd för ramar får problem. Men om Firefox visar andra sidor med ramar, då borde detta funka också. http://sv.wikipedia.org/wiki/J%C3%A4mf%C3%B6relse_av_webbl%C3%A4sare

Här kan du jämföra lite olika webbläsare. Du kan ju alltid försöka med t.ex. Internet explorer och se om du inte kommer in då heller. Men jag tror ändå att du har något annat problem. Jag är tyvärr inte så duktig på datorer som jag borde.

Puma77
0

På hittekatter kan man läsa om samma problem. Åsa F har meddelat supporten med så vi får se vad som händer.

//Pia

Puma77
0

#14 meddelandet innan var till dig om problem med inkorgen vill säga.

//Pia

Brittinger
0

Tack Puma, nu funkardet som det ska igen. :)

mariatingsund
0

Jo, undrar om ni fortfarande vill ha de glasen som jag har packat så fint? Gäller Åsa o Tina?

Faxlin
0

Jag pmar dig. ;-)

Audiatur et altera pars

mariatingsund
0

Nu har jag raderat fakturan till Åsa och glasen är återigen salu på länken http://www.glasdeco.se/billigt_glas_for_gravyr.htm

Sagornas
0

Hej,

Jag skulle vilja beställa följande glas om de finns kvar.

Nr 549, 545, 535, 533.

Mvh Linda

mariatingsund
0

jag har skrivit till din inkorg.

anna-carin
0

hej. finns det fortfarande möjligheter att ev beställa något från detta ???

mariatingsund
0

Javisst. Jag brukar uppdatera sidan så jag tar bort dem glasen som sålts.

anna-carin
0

tack då vet jag åter kommer om jag vill besgtälla något