Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett08-kurser-och-utbildningar
Läst 3063 ggr
EvaRittsel
0

Glasutbildning

Titta i länkskafferiet här på sidan om du funderar på längre eller kortare kurser i olika glastekniker. Man behöver ju inte gå flera år i Orrefors eller på Kosta eller på Konstfack. Även om det vore lyckan om man upptäckt denna möjlighet för 25 år sedan.

Och fusing - det är det idag bara Konstfack som erbjuder av de mer etablerade glasskolorna. Fast Kosta kanske kommer igång till hösten. Lärarna där har fått en kortare utbildning och eleverna vill så gärna.

EvaRittsel
0

Nu vet jag att både Kosta och GLAFO i Växjö har fusingutbildningar. Och det beror på att jag är deras lärare.

Lill-Prinsen
0

Hur får man mer info om de utbildningarna?

UTERM
0

Hej.

Vi på UTERM har veckoslutskurser i olika fusingtekniker och beadmaking.

MVH

Björn på UTERM

EvaRittsel
0

Skicka e-post till dem eller gå in på deras hemsidor. Du hittar dem under vårt länkbibliotek. Titta också under utbildningar. Där hittar du kortkurser om du vill prova på.

Ceramasyd
0

hej!

Ceramasyd har helgkurser i både fusing(bullseye och floatglas), gjutning, pärlkurser samt prova-på-kurser. Se information på vår hemsida ceramasyd.se

Hälsningar

Barbro

EvaRittsel
0

Jättekul att ni hittat hit som ordnar kurser och säljer material. Välkomna! Och ni finsn alla i vårt länkarkiv.

Finns det fler som ordnar kurser? Tycker själv det är onödigt om folk ska resa till Stockholm om det finns en kursarrangör i närheten. Man slipper ju då reskostnaden och kostnad för övernatttning. Hör av er kursarrangörer så lägger jag upp er i vårt register!

Ann-Charlotte
0

Hej!

Jag kan inte hitta Medborgarskolan i länkarkivet!

De har ju ett flertal kortare glasfusingkurser runtom i landet. Tror dessutom att de har en glaslinje på Medborgarskolan i Stockholm där man får lära sig en massa andra glashantverk och -tekniker utöver fusingen. (Hade åtminstone det för ett par år sen…)

Brittinger
0