Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett08-kurser-och-utbildningar
Läst 3063 ggr
EvaRittsel
0

Glasutbildning

Titta i länkskafferiet här på sidan om du funderar på längre eller kortare kurser i olika glastekniker. Man behöver ju inte gå flera år i Orrefors eller på Kosta eller på Konstfack. Även om det vore lyckan om man upptäckt denna möjlighet för 25 år sedan.

Och fusing - det är det idag bara Konstfack som erbjuder av de mer etablerade glasskolorna. Fast Kosta kanske kommer igång till hösten. Lärarna där har fått en kortare utbildning och eleverna vill så gärna.

EvaRittsel
0

Nu vet jag att både Kosta och GLAFO i Växjö har fusingutbildningar. Och det beror på att jag är deras lärare.

Lill-Prinsen
0

Hur får man mer info om de utbildningarna?

UTERM
0

Hej.

Vi på UTERM har veckoslutskurser i olika fusingtekniker och beadmaking.

MVH

Björn på UTERM

EvaRittsel
0

Skicka e-post till dem eller gå in på deras hemsidor. Du hittar dem under vårt länkbibliotek. Titta också under utbildningar. Där hittar du kortkurser om du vill prova på.

Ceramasyd
0

hej!

Ceramasyd har helgkurser i både fusing(bullseye och floatglas), gjutning, pärlkurser samt prova-på-kurser. Se information på vår hemsida ceramasyd.se

Hälsningar

Barbro

EvaRittsel
0

Jättekul att ni hittat hit som ordnar kurser och säljer material. Välkomna! Och ni finsn alla i vårt länkarkiv.

Finns det fler som ordnar kurser? Tycker själv det är onödigt om folk ska resa till Stockholm om det finns en kursarrangör i närheten. Man slipper ju då reskostnaden och kostnad för övernatttning. Hör av er kursarrangörer så lägger jag upp er i vårt register!

Ann-Charlotte
0

Hej!

Jag kan inte hitta Medborgarskolan i länkarkivet!

De har ju ett flertal kortare glasfusingkurser runtom i landet. Tror dessutom att de har en glaslinje på Medborgarskolan i Stockholm där man får lära sig en massa andra glashantverk och -tekniker utöver fusingen. (Hade åtminstone det för ett par år sen…)

Brittinger
0

Finns det någon som ordnar kurser i norrbotten??  Helst inom köravstånd från Kalix. Det är lättare ordna med barnvakt  om det inte blir övernattningar.

josa
0

Jag önskar också att det skulle finnas kurser i norrbotten. det skulle förenkla en del att slippa åka långt bort.

EvaRittsel
0

# 8 Har jag missat att lägga in deras kurser. Ska genast fixa det. Medborgarskolan alltså! Tack för påminnelsen.

# Cerama har kurser i Östersund vet jag. Kolla ostersund@cerama.dk    Tyvärr har de inte hela svenska adressen på sin sajt i Danmark.!

EvaRittsel
0

Nu ligger Medborgarskolans kurser i vårt länkskafferi!

anbra
0

Hej !

Adressen ni söker i Östersund lär vara info@nordickiwi.nu

EvaRittsel
0

"12 Super. Ska fixa in detta i länkaarkivedt!½

brillanj
0

Hej!

Har hittat en folkhögskola som ger kurser i pärlor och fusing metod, smycken i sommar. Har själv varit på kurser hos olika  folkhögskolor och det brukar vara mycket bra och trevlig. Inspirerande. Ganska prisvärt då man ofta bor på folkhögskolan.

bifogar länk

Hälsningar Birgitta

brillanj
0

http://www1.ltkronoberg.se/grimslov/02-kurser/sommarkurser/start.htm

Det verkar inte gå att bifoga filen. Provar så här i stället.

Birgitta

HotChili
0

Jag har anmält mig till en helgkurs i Fusing den 21-22/4 och det skall bli så roligt. Det är Studieförbundet och den hålls i Bromma på Hantverksgården. Just nu känns det som om jag vill lära mig ALLT man kan göra med glas.

mariatingsund
0

Jag blev så glad när jag såg pärlkurs i Grimslövs folkhögskola, men när jag tittade, så var det bara smyckesdesign, ingen pärltillverkning. Gråter

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

brillanj
0

Hej!

länken till folkhögskolornas sommarkurser verkar inte fungera.