hjälp
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej,
Nu ser jag inte tydligt på bilden så jag ger några allmäna ord. Och antar att det ha varit en fusing bränning till 6mm
Om bubblan är innesluten så blev den till redan i fusing brännigen. för att unvika det så kan man lägga en pytteliten flisa i ena änden så att luften kommer ut och ha en relativ sakta uppvärmning (300-500 C/h) efter flytpunkten (530-540C) upp till fuse temp runt 800C
Om den är på undersidan så har det funnits något som bildat gas eller ånga i formen och uppvärmningen har gått snabbt. 720C för något högt för att bara slumpa. Det borde räcka med 640-680C
Hejsan,
Det skulle gå att borra fler hål med rätt borr.
Om man slumpar om kan det bli kvar "rynkor" runt där bubblan ha varit och man måste se till att det finns en väg ut för luften.
Jag skulle tro att bästa resultat är att köra en kurva till fullfuse ca 800C utan någon hålltid alls. (Det kan finnas liten risk för vitrifiering, det blir matt, men bullseye ska väll klara sig) Sedan slumpa kring 650-660C
jag skulle också först fullfusa det igen, det är vad jag brukar göra när det sk-t sig. det finns några bullseyefärger som jag har märkt tål det sämre men jag har inte haft problem med devit på den svarta.
och även jag reagerar på 720 i topptemp - jag slumpar bullseye i 660-670. vet ju inte vad du haft för hålltid med 720 i topptemp men den får du väl antagligen öka på lite istället då
nu har jag gjort ett helt nytt fat, det blev jättebra
jag borrade upp ett hål till i botten av formen + ett hål i väggen eftersom det inte fanns något där. jag antar att det är bra om luften kommer ut.
jag slumpade till 650 grader i 6 minuter.
jag är nöjd