Stänger av glas
Jag undrar om någon vet om det finns tjockare stänger av glas att få tag på någonstans? Jag behöver de för ett projekt där jag vill skära dem i många skivor med samma diameter.
Carina
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vilken diameter är du ute efter? Det finns stänger i system96 på 6mm i stadard sortiment.
Om du skall ha större diameter så skivor kan du ju även skära ut circlar i plan glas och "tacka" ihop.
Det är ju inte så lätt att kapa kjockare glas och få en jämn yta…
6 mm är för lite det är därför jag undrar om någon känner till något annat. Jag skulle kunna tänka mig minst 1,5 cm. Det går inte att rundskära för det ska vara exakt samma grundstorlek och jag behöver några 100 i första omgången och sedan fler så stänger skulle vara det bästa. Exakt jämt yta i snittet har ingen betydelse och jag har skärutrustning.

Får jag fråga vad du har för skärutrustning? Kanske bild? Jag skulle vilja ha en men bandsåg tycker jag är för klen och kakelsåg för dålig i kvalitet.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Hej Maria!
Jag har inget högkvalitativt men det duger för det här experimentet, det är en Taurus 3 och en kakelsåg med diamantklinga.
Jag undrar egentligen bara över om det finns tillverkade glasstavar någonstans eftersom jag talade med en glasformgivare i danmark som använde sådana, vet inte om de var egentillverkade eller inköpta.
vet inte varför det blev fet text!

Jo visst finns det sådana stavar, det kallas för tappfärg och kan inhandlas bl.a. hos Essemce. Jag har EN sådan stång som är lika tjock som en gardinstång i trä typ 3 cm, men jag vill nog inte skiljas ifrån den för den är ljuv grön ;-) och ska använda i någon trädgårdspryl, har inte kommit överens med mig själv än hur.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Åh toppen! Tack så väldigt mycket Maria.