Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett01-glasfusing
Läst 1115 ggr
videkisse
0

gichroiskt glas

Hej!

Jag har gått en silverlera kurs och glasfusing kurs på Medborgarskolan och tycker att det är hur kul som helst.

Nu behöver jag tips på vart jag kan köpa dichroiskt glas!

Tack på förhand.

Videkisse

Gillan
0

Hej!

Ta och titta i länkarkivet i övre menyn, där finns fler alternativ. Själv handlar jag mest från Cebex (Stockholm).

/:o)

glasklart
0

Hej !

Cerama Syd i Malmö har fått hem massor och Hobbyimport i Kristiansand i Norge har ett stort utbud också. Båda finns med i länkarkivet här. :)

Annika_Larsson
0

PMC säljer både silverlera och dichro-glas. Jag tror att han direktimporterar så att det blir lite billigare.

www.pmc.se

EvaRittsel
0

Du kan köpa från England och får då blandade sorter. Mycket billigare. Titta under vårt länkarkiv. Där finns leverantören.

anbra
0

Eva, brukar du köpa glas från England? I så fall, är det lång leveranstid ?  Tullavg. ?  Fraktkostnad ? Övr problem ? Något man bör tänka på ?

Är det någon annan som brukar importera från utlandet ? Vartifrån ? Övr frågor se ov.

glasklart
0

Inga problem att köpa från England = EU land - då är det fritt att handla. Det brukar ta mellan 3-5 dagar med posten. Ingen tull, momsen beror på hur du redovisar, som företag eller privat :). Frakten får man betala oavsett hur mycket man handlar för, verkar det som på de flesta håll. Har köpt glas från USA också och då får man betala en oftast mycket hög fraktavgift och om det sänds via post så brukar man få ett inbetalningskort från Posten där man får betala moms, tullavgift och exp.kostnad (100:-). Moms och tull brukar vara 32% tillsammans. Ibland slinker leveransen igenom och hamnar i brevlådan ändå !?

EvaRittsel
0

Ja frakten är den tyngsta utgiften. Så köp ordentligt. Gå gärna samman så blir det billigare. Det verkar som om leverantörerna har schablonavgifter för frakter till Sverige - ooavsett om du köper lite eller ganska mycket.

anbra
0

Vi är 5-6 st (privatpers. ej företag) som ska gå samman och best dichroiskt glas om inte frakten gör det dyrare att importera. Har ni något exempel på fraktkostnad på det ni har köpt ? (Det skulle ge lite vägledning)