Silberschnitt Roll-up Workplace bra eller dålig
jag funderar på att köpa en sådan här
http://www.warm-glass.co.uk/silberschnitt-rollup-workplace-p-3173.html
Jag undrar om det är någon som har testat en sådan hur tycker ni i så fall att den är att annvända? fungerar cirkel skäraren bra? osv
Jag gör främst små saker .
Har ni provat på någon annan liknade som den här är jag också intresserad av vad ni har för erfaren het av dom.

Jag har en sådan där , men bara den som skär rakt inte cirklar, Är bra då man vill skära en massa raka bitar och vinklar, använder den inte så mycket eftersom jag inte skär så mycket rakt. Så här ser min ut.

Köpte någon annan variant just för att skära böjda former, den använder jag då aldrig går lika bra att skära för hand med vanlig glas skärare. Ja, ibland köper man dyra grejer till ingen nytta ,tyvärr

den här frågan kom ju upp inne på smyckestillverkning också, om du inte läste den tråden så sök därinne. det var väl 53goran som hade en och var jättenöjd. men jag vet inte om hon hade använt cirkelskäraren än.
för egen del så har jag redan en jättebra cirkelskärare och en bra remsskärare, men jag suktar ändå på denna bara för själva underlagets skull - men den är ju lite väl dyr bara för att få en bra skärmatta…
.
men rent allmänt så är det en jättebra idé att ha en remsskärare - man tycker det låter banalt men det är otroligt avlastande om man måste göra många remsor eller rutor med samma mått, jämfört med att stå med tungan rätt i mun med handskäraren och mäta sig kollrig. antingen man vill göra ett läckert rutigt fat eller tex pga en beställning är så illa tvungen att stå och tråkskära nitton miljoner småcabbar
så kommer man att vara väldigt glad att man har en strip cutter.
och en cirkelskärare "måste" man ju ha också, så rimligen är det ett jättebra köp om man inte redan har cirkelskärare och remsskärare. har ju som sagt inte provat just denna cirkelskärare, men silberschnitt gör ju inga skräpgrejor vad jag vet.
dock är jag osäker på om du kommer att kunna skära cirklar i smyckesstorlek med den, det står ju bara vilken maxdiameter den klarar, inte min - och den infon hittar man inte ens på tillverkarens hemsida
. som det ser ut på bilden om man försöker bedöma storleken på centrumdelen är det ju ett gränsfall. vore jag du skulle jag maila w-g och fråga det, ifall det nu är ett önskemål du har att kunna skära smyckesmedaljonger med den. om nu ingen härinne har det här kitet dvs och vet bättre besked
!
fast oavsett hur det ligger till med minsta cirkeldiametern så är det kanske värt det ändå? synd bara att w-g som annars har hyfsade priser på det mesta är så ovanligt dyra på just denna
.
aha gulp, ditt inlägg kom in medan jag skrev. men det du visar där i den övre bilden som är för vinklar är inte det ett tillbehör som heter geomaster eller nåt sånt, det ingår väl inte i det som lenaE länkar till iaf?
den undre du visar, den köpte jag också - svindyr men ändå billigare än en ringsåg, och jag trodde att om jag hade denna skulle jag klara mig utan ringsågen. lyckades aldrig få till det med den, som du säger kan jag lika gärna skära för hand i såfall. så nu har jag både denna svindyra grej och den svindyra ringsågen, håhåjaja
. men ringsågen använder jag iaf, så den var inte pengarna i sjön åtminstone 
tack för svar , jag skrev till warm glass och frågade över cirkelskäraren och fick till svar att (The smallest circle will be approx. 5cm diameter with this product.) den minsta cirkeln man kunde göra var 5 cm vilket jag tycker inte passar mej jag vill kunna göra mindre också så jag av vaktar nog på denna och funderar på
http://www.warm-glass.co.uk/morton-portable-glass-shop-p-2726.html
istället för den är billigare och passar ändå inte cirkelskäraren mej så vill jag inte betala extra för den.
vad bra att du fick svar lena, och rapporterar in det för allas nytta
!
hur blev det med slipmaskin förresten, har du köpt en sån än? den lär du behöva om du ska göra cirklar oavsett om du köper en skärmoj för små sådana eller inte - det blir ändå i normalfallet rätt mycket taggar när man ska bryta ut så små cirklar eller andra figurer med lika skarp krökning.
Kissidor: ja jag slog till och köpte en
http://www.warm-glass.co.uk/glastar-allstar-grinder-p-2984.html
fick hem den för en par dagar sedan men har inte hunnit prova den ännu min man bytte stick kontakt på den i går så jag sk prova den i dag är det tänkt jag har startat den och kollat att den går och ska fylla på vatten i dag ska bli spännande
jag har inte lyckats få tag på http://www.warm-glass.co.uk/inland-wb318-18th-drillinggrinder-head-p-1035.html
ännu jag skickade efter en när dom hadde fått in den i lagret igen och dom skickade ett mail att det var skickat men strax efter det så fick jag ett annat mail av dom där dom meddelade att det var slut i lagret och att dom skulle sätta in pengar på mitt konto och att det bara blev glaset som skickades 
och det beställde jag bara för att utnytja frakten och det skrev jag till dom så då bjöd dom på frakten och satte in det på mitt konto hos dom för framtida bruk så det var ju bra men tyvärr så har jag inte fått tag på det lilla sliphuvudet ännu men det blir väl det också hoppas jag 
ser fram emot att få höra och se vad det blir när du fått igång slipmaskinen lena
. den där supersmala sliprullen använder man verkligen inte mycket tycker jag iaf, så ta det med ro du medan du väntar och slipa på med de du har - du ska se att du kommer långt i detaljväg med den ingående 6mm rullen! vad bra att de krediterade frakten