Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett01-glasfusing
Läst 2097 ggr
tkan25
0

Slipmaskin crystal master 8

Hej!
Är det någon som har en crystal master 8 (Uterm ). Jag funderar på att köpa en slipmaskin men jag skulle vilja höra hur andra upplever den. Den är ju rätt dyr och därför skulle jag vilja höra någon annans erfarenhet.
Karin

[kissidor]
0

jag har ingen sån men jag blir nyfiken och vill ställa en motfråga om det är ok - och ifall du nu inte får svar om just denna så kanske det ändå kan vara till hjälp om vi andra berättar om de slipmaskiner vi har och hur vi använder dem.

det jag undrar är helt enkelt vad är det för sorts maskin den här crystal master 8 och vad kostar den? och vad är det du vill kunna göra med den?

vill du bara kunna slipa på kanterna för att få bort taggar och ev formslipa, eller är det en sån där som man kan slipa på själva ytan som du behöver? för de är dyra, så mycket vet jag.

josa
0

Kissidor, jag går också lite i funderation om att köpa en slipmaskin. Tolkar jag dig rätt nu. Om jag bara ex. ska slipa kanter och kanske kunna formslipa så behöver jag inte köpa så dyr maskin (ca 2000-2500)?

[kissidor]
0

absolut josa, vi är nog ganska många som har och är fullt nöjda med denna: http://www.warm-glass.co.uk/inland-kristall-2000s-grinder-p-308.html eller något likvärdigt för det ändamålet