Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett07-lampworking
Läst 3203 ggr
Ahnna
0

Emaljeringspulver?

Jag har sett jättevackra glaspärlor som är rullade i pulver för emaljering, så det vill jag testa! Glad Men var hittar man sånt till bra priser i "lagom" stora förpackningar?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

noora
0

Tuffnell Glass http://www.tuffnellglass.com/ i England har emaljpulver i lagom lampwork-anpassade förpackningar :-) Dom har alldeles för mycket smaskigt för en lampworkare, så det blir lätt ganska dyrt att besöka deras webbshop… Flört

Ahnna
0

Tack!

Om du absolut inte vill spendera pengar så ska du undvika www.off-mandrel.com också, särskilt sidan med Double Helix m.m. Flört

www.stuteriprecious.se

noora
0

Jo, jag har hittills undvikit Off-mandrel, men framför allt för att de är dyrare än Tuffnell på ganska mycket Flört

Ahnna
0

#3 Och billigare på en del annat. Tungan ute Men jag gillar att de har ett annat sortiment än Tuffnell, det ger en mer att välja bland.

www.stuteriprecious.se

noora
0

Senast jag kollade tyckte jag att DH-glas var billigare hos Tuffnell, men nu när jag kollar skiljer det inte så mycket så antingen har Off-mandrel sänkt priserna eller så minns jag fel (det är över ett halvår sedan) Glad