Efterbehandling av glas
Hej !
Jag har en lasergravyr maskin jag har provat och gravera i glas och det verkar fungera bra. jag har alldrig graverat i glas förut så jag är nybörjare :).
Men efter jag har graverat i glaset så blir det glas rester i glaset jag provade med ljummet vatten och en köksvamp och gnuggade på glaset då fick jag nästan bort det, Men jag tänkte höra om någon vet hur man kan få bort stoftet på ett effektivt sätt eller om någon har bra tips att komma med när de gäller laser gravering i glas.
M.V.H Jonas
Hej
Jag är nyinflyttad till Stockholm. Är det någon som kan tipsa om vart jag kan köpa fusinglas ?
MVH Milla

#0 vad har du för maskin? Kan du göra någon bild på den? Vad kostar en sån maskin? Bara undrar. Jag tror att det vore bäst om du ringde en annan laseranvändare, fast vad jag hade märkt, är de flesta mycket förtegna, som om de själva hittade på guld. Jag kan knappt tro att du gör rätt, det ska inte finnas glasrester som du behöver GNUGGA bort. En pensel borde kanske räcka? Men jag är ingen expert och detta är bara vad jag tror och inte vad jag vet.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

#Milla. Gå till vårt länkregister. De flesta har hemsidor. Du har EDAB i Strängnäs, Uterm i Kolmården. Ringströms på Östgötagatan i Stockholm (lite dyrare men bekvämt), Cebex i Stockholm - har inget lager. Så pröva att beställa via leverantörernas hemsidor. Snabbast att leverera är EDAB i Strängnäs och Cebex. EDAB har Bullesyeglas och Cebex System 96. Uterm har det mesta - och har flest produkter till floatglas som är utmärkt att fusa. Och satsar du på floatglas kan du gå till närmaste glasmästare i ditt kvarter!