Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett: 01-glasfusing
Läst 3875 ggr
LenaE
0

tipps på glasslipningsmaskin

jag tänker köpa en glasslipnings maskin och undrar om det är någon som har några tips

dom jag funderar på är

http://www.warm-glass.co.uk/glastar-allstar-grinder-p-2984.html

och

http://www.warm-glass.co.uk/inland-kristall-2000s-grinder-p-308.html

vad jag undrar över är om glastaren är så pass mycket bättre än kristall så det är värt skilnaden i pris , jag har läst om dom båda på nätet men det är ändå inte lätt att veta vilken man ska välja av dom så om det är någon som har några erfarenhet av dom båda så vill jag gärna vad du tycker om dom

jag vill gärna veta om andra märken av glasslipar också så allt är av intresse

jag har postat samma fråga på ett annat forum också

[kissidor]
0

jag svarade efter bästa förmåga i det andra forumet Glad - men lämnar ett litet tassavtryck här också så jag ser om du får svar härinne, jag är också intresserad om det är nån som vet mer Flört

gulp01
0

Har en Inland som jag köpt för säker mer än fem år sedan. Är mycket nöjd, det är väl inte så mycket som kan gå sönder i den. Har bytt sliphuvud tor jag två gånger dom slits ju med tiden.

LenaE
0

gulp01 vilken av deras modeller är det du har ?

gulp01
0

På min står det Kristall 1, ser ut ungefär som den i din länk men är väl en äldre modell.

MACAM
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har en Kristall 200 som jag är mycket nöjd med, så den kan jag klart rekommendera.

MACAM
2

Nej - jag menade givetvis Kristall 2000

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Meta
0

Jag står och väljer mellan Kristall 1 och Kristall 2000, den senare har inbyggd vattenpump… vad nu det betyder…

Vad är egentligen skillnaden mellan dessa två, någon som vet?

[kissidor]
0

jag tycker du ska kosta på dig kristall 2000 meta, den pumpar automatiskt kylvatten till sliprullen hela tiden medan kristall 1s behöver en blöt svamp som du måste ha lite tillsyn över för att kyla slipstiftet Glad - det är det det betyder Flört

du kan ju också kolal i manualen - har du sett att den finns som pdf att ladda ner under bilden på slipmaskinerna?

Meta
0

Ah tack kissidor du bekräftade mina misstankar!

Ja jag hittade PDFerna sen.

Nej då ska man inte snåla :) Och man lär kunna koppla på något som heter "diamantor" sågtillbehör…

Meta
0

Nu funderar jag bara på om det är någon vits att satsa på 2000S eller köra på 2000, 2000S verkar ha högre varvtal.

Några idéer någon? Alla andra maskiner jag sett har haft samma varvtal som 2000, man kan undra vad det högre varvtalet ska vara bra för då.

Meta
0

Har beställt en Kristall 2000S från www.tgk.de nu :)

VDB Glaskonst
0

Hej,

Kolla på VDB-Glassart.se     så hittar du några maskiner och verktyg.

Med vänlig hälsningar,

Jacob