Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett: 08-kurser-och-utbildningar
Läst 2173 ggr
Broarp
0

glasseminarium-en intressefråga

Hej!

Jag tar med intresse del av alla inlägg, men nu vill jag också delta i diskussionen! Finns det intresse för ett seminarium -för utbyte av erfarenheter?

Det kunde vara trevligt att träffa några glasintresserade en eftermiddag. Enligt min mening räcker det väl med 10 deltagare!

Varje deltagare tar med sig ett eller ett par glasarbeten, presenterar arbetena och övriga deltagare ger synpunkter/ställer frågor.

Läpligast ort Stockholm och deltagarna betalar en seminarieavgift(inkluderar hyra för lokal etc) och så äter vi någonting tillsamman. Kanske kan vi träffas hos Eva eller om Eva har någon idé om lokal??

Finns det intresse? Jag deltar åker gärna till Stockholm och deltar någon gång i vår

Kanske har Eva lämplig lokal?

EvaRittsel
0

Väldigt spännande idé. Det ryms ca 20 personer i min ateljé och då kan vi äta tillsammans och diskutera vår glaskonst - och mötas. Fler som är intresserade???

manga
0

Det skulle vara en jätte bra ide , dessutom kul att träffa andra med samma intresse., även att få se Evas atalje.

Broarp
0

Det skulle vara jätteintressant. Förhoppningen är att Eva utlyser seminariet i god tid, - helst våren -07 och inte januari månad. Givetvis tar Eva ut en kostnad för hyra etc.

Mitt förslag är att villkoret för att deltaga är att man tar med sig MINST ett arbete - ett lyckat sådant eller ett misslyckat sådant och presenterar det och seminariedeltagarna kommer med synpunkter på det presenterade arbetena.

Jag anmäler mig som preliminär seminariedeltagare.

cksvensson
0

Vilken rolig idé! Jag tycker att det låter jätteintressant och preliminäranmäler mig gärna också förutsatt att jag befinner mig i Sverige då träffen genomförs!

/CK

mariatingsund
0

Fråga om tid o rum, men visst är jag intresserad. Jag är uppe i Stockholm under hantverksmässan i Sollentuna i december, men jag antar att jag blir för trött på kvällarna, så jag skulle nog också föredra nästa år, då jag kan åka upp med tåg. Hade ni tänkt gynna dem som kommer långa vägar? Seminariet blir ju mycket dyrare för mig än för den som bara kommer över till "grannen"?

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

jen.nilsson
0

Hej på er!

Jag säger detsamma, vilken jätte bra idé!

Tycker det skulle vara väldigt roligt, att träffa flera utav er som jag pratar med så mycket på denna sajt, se vad alla gör och dela erfarenheter på plats med varandra och även få tillfället i akt att se Evas Ateljé! Jag anmäler mig också i förväg till att vara med vid detta tillfälle.

Kram på er.

/Jenny

lullan
0

Gud va spännande & kul! Jag anmäler mig här & nu. Det känns som det behövs öppna upp för mer utbyte  &  inspiriation eftersom det inte finns så många gallerier etc som ställer ut glas.
Så YES för mer möten.
Kram´Lullan

aard
0

Jag skulle gärna vara med och träffa andra som håller på. Är intresserad om det är fler som arbetar med smycken. Jag anmäler mitt intresse nu.

Gillan
0

Hallå! Jag tycker också att detta låter jätteintressant, hoppas att det blir av! Och hoppas att man får vara med även om man inte är proffs!! Glad

EvaRittsel
0

Alla får vara med! Få av oss är proffs och de som är proffs behöver bolla ideer med andra också. Jag ska planera detta under julen och kommer med två alternativa helger under våren. Ska också försöka fixa billig övernattning eftersom det är dyrt för många att ta sig till Stockholm.

HannaBroberg
0

Det låter jättekul. Jag hjälper gärna till med det praktiska och kan ev. fixa en övernattning.

Hanna

jen.nilsson
0

Hej igen, jag kan också givetvis hjälpa till att samordna om det skulle behövas, det är bara roligt. Hör av dig isådantfall Eva.

Mvh Jenny

mollie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, låter spännande, vi i södra Sverige har ju Kosta, där bjuds på glasupplevelser 7 lördagar i vår, där träffar man likasinnade att prata glas med. Eva ska ju dit 24-25 mars och hålla fusingkurs. Gå in på www.kostaglascenter.se så ser ni programmet.

MVH Carl-Gunnar.

Ann-Charlotte
0

Hej Eva och alla andra!

Jag tycker det låter jättespännande och kommer gärna jag också, om det går att få ihop ett seminarium!

Har funderat flera gånger på att höra av mig och fråga om jag/vi kan få komma på besök hos Eva och kolla in hennes ateljé - men det kom en liten bebis emellan och veckorna bara går… ;-)

Hälsningar Ann-Charlotte

Anna-LenaLinderoth
0

Hej, nu är även jag medlem. Jag ska snart lägga in lite upplysningar om mig. Vad trevligt med ett glasseminarium. Det vill jag gärna vara med på! Jag hoppas att alla kan träffas i din verkstad Eva, då jag länge tänkt att det skulle vara trevligt att få se den. Hälsningar Anna-Lena

Liassmycken
0

Hej alla glada glastokar!! Jag skulle gärna medverka på en sådann tillställning! mhv Lia

EvaRittsel
0

Härligt. När kan ni absolut inte!!!!! Med lite hjälp kan jag säkert inkvartera ett tiotal personer i Stockholm. Spartansk men det går. Jag tycker det vore en verklig höjdarhelg. Jag kan inte under sportlover v 8 och 9 men under påst eller andra helger. Vilka helger är bäst för er????? Hör av er sanbbt så lägger jag ut några förslag!

Janette
0

Hej! Har det blivit någon träff än? Det låter som ett mycket tilltalande koncept.

Allt gott!
Janette Skogshus

EvaRittsel
0

Tyvärr. Jag bangade ut eftersom bara två¨amält sig. Men vi ta nya krafttag i höst! Hösten 2007!

mariatingsund
0

Vi kanske kan ansvara för två tekniker, du för fusing och jag för gravering? Då kommer fler, och alli vi blir mer mångsidiga?

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo