ÅNGERST
Ja man får nästan en sådan känsla när man siter här ock kollar på alla dessa troligt fina alster alla åstadkommer. Vilken kunskap de flesta har.
Men det är ju så när man har intresse och hållit på ett tag.
Mina pärlor blir som dom blir och fusingen blir också som den blir men den är ju lite lättare att styra tycker jag.
Håller på att experimentera lite med fusing av vanligt floatglas kombinerat med s.k. luffarslöjd får se hur jag får till det.
Bilder känner jag att jag inte kan lägga in ännu iallafall.
Här i lilla Blekinge har vi idag strålande sol men kallt 
Ha det gott alla där ute och kämpa vidare ni är så kreativa och duktiga

Heja Blekinge!!! Kommer själv från Ronneby. Lek dig fram. Pröva! Experimentera. Det är så det går till. Övning ger färdighet och många här på glakonst har övat, testat, misslyckats och stundom lyckats.
Lycka till!
Tack Eva
Ja visst är det så. Du må tro vi testar och misslyckas och lyckas.
Fusing har jag ju hållit på med länge så där är det helt ok med en massa nya ideer på gång
Men dessa pärlor är jag så imponerad av.
Har t.o.m. gått pärlkurs
Men kommer inte igång det bara misslyckas som tur är får dottern till det och en del av våra cirkelvänner så inte allt maskineri som kostar massa pengar står till ingen nytta.
Har inte helt givit upp bara nästan

När jag började med min fusing i Sverige uttryckte sig många experter med att "Det där går ju inte" . "Göra glas i keramikugn!" Men det gick och går fortfarande. Fast det mesta sprack i början….
Kul att din dotter och dina cirkelkompisar lyckas då och då. Då kommer du också att lyckas. Tänk bara så här - jag fixar det. Förr eller senare…