Gravering/blästring
Jättecharmiga. Blev något speciellt med de graverade renarna. Gillar det.
//Pia

Mysiga renar. Vad har du maskerat med inför blästringen?
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

hej på er..tittar runt lite här och nu undrar jag om lite hjälp…jag söker några glas..jag har en glas uppsättning..i grönt..med en svart korp på…det är ölsejdel o grogglas o snapsglas..det är så här att 2 sejdlar o 1 grogglas har gått sönder…det är mina föräldras bröllopsgåva för 56 år sen..nu har jag fått ärva dom..skulle bli jätteglad om någon vet hur jag ska få tag i dessa…glasbruket är tydligen nerlagt..eller dom gör inte dessa längre..o då tänkte jag ni kanske vet..eller har något står o skräpar…jag har ju 12 av varje plus karaff..förutom nu 2 sejdlar o 1 grogglas…så jag hoppas ni kan hjälpa mig…kram

Vilket glasbruk kommer dessa glas ifrån? Mitt bästa råd är att lägga ut bilden på tradera bland köpes. Och Blocket. Du kan också ringa Johans glassliperi i Flygsfors, han kan en del om svenskt glas, men jag har inte sett sådana hos honom. Svenska Antiknätet kan ju vara en möjlighet?

tack för tipset…….det står smålands alster kosta..sen är det ett stort A med ett stort S över tydligen initsialer…
Hej Maria och alla andra!
Du undrade vad jag maskat med inför blästring, kurvtejp och vanlig papperstejp. I vanliga fall brukar jag använda en speciell typ av bokplast som är mjukare men hållbar men det går inte på så kupade saker.
Karin

Kurvtejp? Vad är det för tejp? Aldrig hört talas om. Hm.
Hej!
Kurvtejp är en blå tejp (plast) som går under namnet avdragstejp hos Nordic Kiwi.
Karin
Är kurvtejp samma sak som tejpen som går att göra ringar med för att den är elastik? Då finns den även på Cleas Olson också./Louise