Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett05-glasgravyr
Läst 2739 ggr
crazydreamer
0

Hjälp..

Hej.. jag har panik.. Måstre handla in glas att gravera på. Var kan man handla glas på nätet???

// Nyfiken Jenny

Björnidet
0

Mariatingsund eller Eva vet säkert vart du får tag i dessa glas. Tidigare tycks jag ha sett liknande fråga här på den här sjten och minns jag rätt så var det de två som vet var det finns.

Lycka till

crazydreamer
0

jag ska ha driksglas, wiskeyglas, ölglas

// Nyfiken Jenny

Björnidet
0

Skål och tack, Då vet jag, har du hört med någon porslinsaffär de säljer ju både dyra och billiga glas. Eller så gör du såhär, leta på glaskonst ochg ser du Eva eller Maria där då skulle jag ställa frågan där.

mariatingsund
0

beror på vilken kvalitet du är ute efter, dessutom vilka antal du vill handla. När jag köper drickslas, får jag oftast beställa för minst 5000 Kr och fraktkostnaden är rätt dyr (300 till plus moms tillkommer) . Du kan försöka googla "grossist glas", eller be i Duka/Cervera ge dig telefonnummer till deras leverantör om du hittar en fin modell. Köper du mindre antal, kan du köpa direkt i affär, typ Ö&B eller liknande, många finns i dag i fin kvalite. Någon enstaka kan du köpa av mig också, men jag har väldigt få på lager nu.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

crazydreamer
0

Oj det var inte lite.. Så mycket hade jag inte tänkt handla..

// Nyfiken Jenny

mariatingsund
0

Ja, det är lite starkt även för mig, inte minst för att jag inte har lagerlokal stor nog. Grossister vill inte tala med en under det beloppet, det är inte lönt för dem att lägga ner alla runtomkringarbete för de har mindre vinstprocent på försäljningen. Det fanns en småskalig importör av fint polskt och tjekiskt glas i kristall, men de har slutat, det var för mycket jobb. Några whiskyglas kan du köpa av mig, men vinglas o selterglas har jag dåligt med. Kolla dem på www.raglas.glasdeco.se ifall.

EvaRittsel
0

Gå på loppis!!!!!! Myrorna, läkarmissionen, röda korset. Det finns ju begagnat glas i varje liten loppisbutik. Och det är ofta superfina glas. Till väldigt liten penning. Annars är det som sagt Marias svar jag kan hänvisa till.

crazydreamer
0

Maria. Du har jätte fina säker.

// Nyfiken Jenny

Björnidet
0

Eva hann före, visst loppisar och sekond hand där hittar du många bra men billiga glas. Själv hittade jag ett stort antal rostfria formar där för en spottstyver.

crazydreamer
0

Loppis är jätte bra.. men jag tycker inte om att köpa på loppis och sen sälja.. känns dumt..

// Nyfiken Jenny

Björnidet
0

Kan det vara något fel med det, du lägger ju ner jobb på glasen så varför inte. Sedan är det omöjligt för en annan att säga var råmaterialet kommer ifrån, det är bara du som vet det.

crazydreamer
0

Ja jo,, men så hittar man ett par jätte snygga glas.. och gjör dom jätte fina.. så blir dom sålda och sen ringer dom och vill ha tio till,, Tala om att stå med skägget i brevlådan..

// Nyfiken Jenny

Björnidet
0

Tänker du så då får du gå till en grossist och handla. Har du firma eller någon du känner som har firma som kan hjälpa dig att handla hos en grossist?

crazydreamer
0

Snart har jag firma. Men jag kom på att man kunde ju ha kort på glasen och skriva tex har bara två kvar eller något sånt.

// Nyfiken Jenny

mariatingsund
0

Du kanske hittar några bra glas på tradera också för billig peng? Men som sagt, t.ex. Ö&B brukar ha faktiskt fina glas i bra modeller, om någon frågar efter billigare glas, brukar jag säga att jag kan inskaffa si o så glas för det o det priset o då åker jag o köper glasen där.

crazydreamer
0

Mm. Jag. Kommer att lägga in glas sorter jag har och hur många. Så får folk själva bestämma . Men hur sätter ni priserna på själva gravyren.

// Nyfiken Jenny

Björnidet
0

Var bor du i landet? Om du bor i Norra delen så har vi en grossist som du kan besöka, de har många modeller, de heter Pahlbergs och finns norr om Byske. Jag tror att de även kan skicka varor till hela landet. Säkertr finns det flera grossister av den typen så om du googlar på ex:idrottspriser kan du kanske få napp.När jag googlade kom det upp en herrans massa olika företag som säljer och jag är söker på att någon av dem har glas som passar dig.

Björnidet
0

Nu har jag hittat telkefonnumret till Kurt Pahlberg AB i Båtvik, Byske.0912-10570

Förr då vi hade affär handlade vi mycket i den firman och de hade många modeller av glas till vettiga priser.