Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikettögongodis
Läst 4590 ggr
MLL
3

Tråd - Glastavlor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Tänkte att vi kan visa upp för varandra vad vi gör för glastavlor.

Inspirera varandra.

Börjar här med en.

MLL

Björnidet
0

Intresant, målar du på glaset? Vilken färg använder du i så fall?

MLL
0

Ja , jag använder glasfärg.

MLL

Björnidet
0

Vilken glasfärg och var köper du den?

LenaE
0

Snygg! gillar den mycket :)

MLL
0

Jag köper färgen på http://www.skapariver.se Jag har till tavlorna använt färg som man kan bränna i hushålls ugn. Täckande så är det porslindfärgen som också går bra till glas och keramik

MLL

MLL
2

Ännu en tavla med annorlunda teknink. Akryl med glasfusing" DJONKEN"

MLL

LenaBe
0

Jättefina tavlor i olika tekniker MLL. Lägger in en jag gjort med emaljer på float.

MLL
0

Fint !LenaBe . hur gör du med upphängningen????

MLL

LenaBe
0

Har borrat hål, men hade nog inte gjort det när jag tog fotot.

MLL
0

Ännu en tavla

MLL

EvaRittsel
3

Superfina saker ni gör! Man blir verkligen inspirerad. Bra initiativ! Här kommer en tavla jag gjort där jag lagt in olka metaller och lite dataskrot. Kallas Framtidsfossil.

Caruba
0

Glasbild gjord enbart med bullseyeglas och slumpad över form med ben.

MLL
0

Fina och annorlunda tavlor. Sist men inte minst kul att se hur ni valt upphängningarana som för mig brukar vara problem.

MLL

Caruba
3

Ledbelyst bild

Caruba
0

Jag har glömt hur man gör för att bilden ska synas större i inlägget!

Cessy
0

Härligt att få se era alster. Hoppas det kommer upp mer bilder i tråden, för det är så inspirerande o få se vad andra gör.Glad

Cessy
0

#15 Har du iFokus Insider? I så fall har du ett val under skrivrutan som säger "Visa bild direkt i inlägget" o det är den rutan du ska kryssa i.

Måste bara säga också att din sista bild Caruba var helt otroligt vacker. Att montera ett glas så o få det belyst är definitivt något jag kommer prova - ja om jag får till något glas som blir så vackert att det är värt o belysa så här o ditt glas var fantastiskt vackert.

Caruba
0

Tänk vad blind man kan bli fast något ligger framför ögonen. Jag har läst och läst och ändå inte hittat ”visa bild direkt i inlägget” som fanns där hela tiden.

Tack Cessy, roligt att du gillar min bild. Man får tänka lite annorlunda när man jobbar med Led-belysning som går genom glaset. Det behövs inte så mycket färg för att det ska bli något och bubblor gör mycket av effekten. Ibland kan bilden nästa se tråkig ut belysningen tänds.

Lycka till med dina arbeten

Carina

mariatingsund
0

Carina, underbart! Eva underbart! jag lägger in en också, fast det är HELT annorlunda :-)

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Caruba
0

Jättefin Maria!

mariatingsund
0

Tack Carina, jag slipade planglaset med den stora slipmaskinen o stora slipskivor, och jag blev själv så förvånad att det gick få fram även mindre detaljer.

Skrattande

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

MLL
0

Helt underbar Tavla Maria. Kul att se olika sätt att använda glaset.

MLL

MLL
0

Det måste ju finnas fler som kan visa upp vad de gör!

MLL