Mitt paket har kommit och installerat
Nu har min syrekoncentrator mm kommit från Tufnells och det gick fort att få detta stora paket med alla tillbehör och även glasstavar. Hela maskineriet är testkört och det går alldeles utmärkt. Mycket trevliga små meddelande i paketet om vilka som packat de olika detaljerna så jag kan bara ge rosor till detta företag . Även frakten var riktigt billig.'
Nu ska jag lära mig göra runda fina pärlor också och det är med all säkerhet inte lika enkelt.
Ja jag säjer samma som dej 
Jag fick också hem ett paket från samma företag ett kit med en tortch och syrekonsentrator och glasstavar och det i går också vilket samman träffande 
köpte du också kittet dom har ? jag köpte kitet med Gtt Cricket torch, jag har inte kört i gång det ännu men det ska bli det också.
jag tycker också att dom var mycket trevliga att ha med att göra och mycket tillmötesgående och svarade nällt på all mina mail och som du skrev så levererades dom jätte fort också, i mitt fall var det två stora lådor.
Jag köpte koncentrator och dubbelkopplingar till både den och gasen samt en del glasstavar jag hade själva brännaren sen innan. I mitt fall var det en stor låda
ok jag är lite nyfiken
vad har du för brännare?
Nortel Minor Bench Burner heter den tror jag har stavat rätt 
ok funkar Minor Bench Burnern den bra med syreconsentratorn?
Jag har fortfarande inte kommit igång med min sats det var så illa att gasol tuben var tom när jag trodde att det fanns kvar i den, så jag ska i väg i morrgon och köpa en fyld tub
men sedan hoppas jag det inte ska finnas något hinder 
Ja det tycker jag nybörjare som jag är. Men min dotter har gjort några mer pärlor än jag och hon också tycker det är helt ok med denna koncentrator
Hej hej!
Jag undrar vad det är som ska kopplas till en Nortel MInor Bench Burner?
Själv har jag bara en brännare som är kopplad till en gasoltub.
Men en sådan som ni använder är väl gasol och något mer, eller är jag helt fel på de?
MVh
Kristina

Till en Nortel Minor Bench Burner kopplar man gasol och syre. Syre kan komma från en syrgasflaska (vilket jag inte rekommenderar eftersom sådana är brandfarliga) eller från en syrekoncentrator. Syrekoncentratorn (oxygen concentrator eller oxycon på engelska) är en apparat som tar syre från luften och koncentrerar den ut i en slang. De används vanligtvis i sjukvården för att ge syreberikad luft till patienter.

Vad kul med all denna braiga informatio om leverantörer!