Färghjälp??
Hej, skulle behöva lite hjälp. Vad är det för skillnad på Cerafloat, Flow colour och Decopulver. Enligt vad jag kan läsa ut så är alla 3 pulver som blandas med målningsmedium.
Vilken är bäst? Jag förstår att det kanske blir lite olika svar på detta. Men om man jämför är det någon färg som blir som "akvarell" och någon som "oljefärg"?
Måste man måla mellan 2 glas eller blir det bäst att måla ovanpå glaset?
Det jag hade tänkt göra var målade skålar i float. (typ akvarell)
Förstår att det kan vara svårt att svara på detta då det blev lite luddigt, men är tacksam för svar. / Sara

Hej!
Jag har bara testat en färg som fungerar som akvarellfärg, den har jag köpt hos Thompson enamel i USA. http://thompsonenamel.com/product_info.php?cPath=279_282&products_id=1413&osCsid=o60jlmbthpesol59ms5sfrd134
De färger som du räknar upp har jag inte provat förutom Cerafloat och den blev inte som akvarell (fast jag kanske använde ett för tjockt lager).
Lena

Nu vet jag inte om det är till hjälp, men fick just ett mail från Peli
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Pelis färg är säkert bra, men det är ingen färg som tål hög temperatur, så om du ska använda den muste du först fusa och slumpa floatglaset, och sedan bränna Pelifärgerna på lägre temperatur.
Egentligen är deras färger avsedda för "stained glass" målning, dvs det som man kan se på figurer i bl a kyrkfönster. Peter McGrain är en mer modern användare av såna färger, han gör enormt fina saker. (Det finns bilder som han har gjort om man googlar).

Googla på
Williams & Byrne så ser du också vad de gör med färger av den typ som Peli säljer.