Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett01-glasfusing
Läst 1191 ggr
miggen
0

leverans i kras

Vad har ni för erfarenheter av glas leveranser??

Fick en från cebex i söndags som var katastrof inte en enda skiva av ca tolv st var hela och då menar jag i tusen bitar. Transporten gick via lastbil. Det blir nog ifortsättning att hämta upp själv.

Prizma_o_Kristall
0

Vad trist! Mamma beställde porslinstallrikar från en firma, minns inte vilken… Men det var iaf en tallrik som var helt trasig, och då fick hon 2 i ersättning istället:) Men dem andra var hela, det var väl 8 allt som allt:)

Kramar!

josa
0

Alltid lika trist när man får trasiga grejor. Men du har väl gjort en anmälan till fraktbolaget/posten, för de måste ju ersätta det här. Och är det så att det är leverantören som packat dåligt så måste väl dom stå för det.

Lycka till

Lena

miggen
0

Det är trist.

Fraktbolaget nekar till att de orsakat skadan men detta paket måste ha varit ute på dans minst sagt. Dessutom är jag väldigt försiktig när jag packar upp. Vilket fall har det löst dig och man skicka nytt glas.

EvaRittsel
0

Min leverentör - EDAB i Strängnäs - där är alltid allt helt. Men om det blir kross så fotografera och anmäl det hela. Ofta är det fraktfirman som är ovarsam men det faller alltid tillbaka på dem som packat dvs er leverentör!

miggen
0

En sak här är att unvika posten och lastbilsföretagen och låta allt gå på buss. Det har alldrig varit skador på busstransporterna. Jah kan bara hoppas att denna leverans är hel

EvaRittsel
0

Jag litar intge på Posten. Där fungerar inget bra just nu. Skickade Expressoaket och det kom fram fetr sex dagar… Och ett annat paket kom i reutur - utan att ngn kontakatade mig . utom de som saknade paketet.

Schenker är bra. De vet att leverera glas! rör det år flera glasblåsare jag känner. Och då är det oftast helt - även om det är bara är hyfsat -packat. Enkla tidningspapper - inte bubbelplast. Det ni!!!!!