Göra egna dekaler för bullseyeglas
Är det någon som har gjort egna dekaler, utan att lämna iväg det till någon, själv och vad behövs i så fall? Vad använder dom som gör dekaler, specialgjorda printrar? Jag är ute efter att göra för mina glasfat gjorda i Bullseye och på keramik. Naturligtvis olika blandingar för det är ju olika fluss för glas och keramik men det borde vara samma teknik att göra dom? Hur går det till egentligen ifrån oxid till bränd figur!/Louise

Cebex har superbra kurser i att göra egna dekaler Och material till glas och keramik för att du ska kunna göra det i framtiden själv. Jättekul. Men lite för komplicerat för att dra en kurs här i vårt Forum. Häng på deras kurser för man an vänder i stort sett samma material till glas och keramik. Men se upp - kurserna blir snabbt fulltecknade.
Tack, det var nog t o m så att det är den jag ska gå den 18 nu i juni men jag trodde att andra som man lämnar till för att få sin dekal gjord använde andra metoder men då är jag ju glatt överraskad och ser fram emot min kurs!/Louise

Se till att de fåt träffa Lisa som kan allt om dekaler till glas!!!!!!