Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett13-köpes-säljes
Läst 3368 ggr
cillan
0

glas i mindre bitar

Någon som vet var i norden man kan beställa glas i mindre bitar? Ca 30*30 som de flesta säljer tycker jag är för stort när man i huvudsak gör smycken… Skulle vilja köpa mindre bitar men flera olika , tället fö rxatt öka variationen. Någon som har tips på var jag kan handla glas i mindre sxstlek?

[kissidor]
1

här: http://www.ateljekarl.se/ köpte jag glas i små bitar när jag allra först började fusa och bara hade microburken. sen har slöjd-detaljer fusingglas i mindre bitar: http://www.slojd-detaljer.com/PSLWeb/deptlist.aspx?deptid=821. det är ett kinesiskt budgetglas som är ganska knöligt buckligt och så men väl man fusat det är det helt ok. men varning!!! dock för dichroglaset som de har för det är däremot inte ok!!! det dichroiska skiktet är så tunt så det bränns ur jättelätt Rynkar på näsan

slutligen är väl mitt bästa tips egentligen att du köper ett mixat student eller saver pack från warm-glass: http://www.warm-glass.co.uk/accessory-glass-fusing-glass-packs-c-98_55.html - och nej, det är inte farligt att handla från dem, och frakten är inte särskilt dyr Flört. den är väl lite dyrare än inrikes upp till 2 kg (men inte mer än att det som regel ändå lönar sig, för att inte tala om allt man hittar där men inte i sverige), men sen är det fast frakt £24 ända upp till 30 kg - och det är väl knappast nån svensk firma som kan matcha det erbjudandet!

EvaRittsel
0

BRA tips Kissidor!!!!!

cillan
0

Nu har jag beställt från warmglass i förrgår… Får se hur det går…. De hade många roliga blandpåsar….det tar väl ca 2-3veckor kan jag tro, så jag väntar med spänning… :-)

[kissidor]
0

det brukar oftast ta ca 1 vecka cilla Glad, men ibland kan paketet åka lite rundtur. håller tummarna att du blir nöjd!

Caruba
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Warmglass är min favoritleverantör. De är snabba och väldigt bra att tala med om man vill något speciellt. Jag brukar också betala några kronor för försäkring och har alltid fått en ny skiva glas om någon gått sönder utan att de har bett mig skicka tillbaka det trasiga.

Eftersom jag handlar mycket så har jag nu stadigt 20% rabatt hos dem som dras av när jag loggar in så att jag ser mitt pris. Skulle någon vara intresserad om att handla via mig så kan jag ordna det men leveransen måste hämtas hos mig i Alingsås. Jag tänker t ex på att de har erbjudanden på 30% rabatt (= total rabatt även om man har den första rabatten) om man handlar 10 skivor av glasen i 50x40 storlek, det är ju väldigt bra att gå samman om dessa köp.

[kissidor]
0

vad konstigt caruba Förvånad, då gör de tydligen skillnad på folk! jag tar bara försäkringen när jag beställer halvskivor (50x40) och de gånger jag har haft spräckta skivor har jag fotat dem och mailat och då har jag bara fått ett procentuellt avdrag på som mest 50% när den varit tvärs av. men hur länge sen är det du fick en ny skiva istället, var det så länge sen att de helt enkelt kan ha ändrat sin rutin för kompensation eller är det som sagt så trist att de gör skillnad på folk Rynkar på näsan?

såhär står det nu på hemsidan iaf, och det stämmer ju bättre med mina erfarenheter:

For a small charge, we will guarantee that any breakage in transit will be compensated for as quickly as possible, compensation is normally 50% of the cost of the item. Breakage in transit must be reported within five days of receiving the goods.

Caruba
0

Det har fungerat bra till det senaste inköpet då jag talade med dem eftersom de bara tänkte ge avdrag på nästa köp. Jag ifrågasatte att jag stod utan glas till ett beställt fat och det skulle kosta mig extra pengar och tid att få nytt glas, då sa personen som jag talade med att jag borde ha tagit försäkringen. När jag förklarade att den var betalt så ursäktade hon sig och sa att det hade de missat så då var allt ok.

Jag kanske bara hade tur att de inte orkade argumentera med mig, och vill ha nöjda kunder. Det är kanske deras nya policy med 50%, får se vad som händer nästa gång. Det viktiga tycker jag är att de snabbt skickar nytt för att inte mina kunder ska bli drabbade av försening.

[kissidor]
0

jaså då var det så, att de gör skillnad på folk… Rynkar på näsan

Caruba
0

Tror inte det

josa
0

VDB glass art säljer också mindre skivor om 30x30 cm och 15x30 cm tror jag det var

cillan
0

Glaset har inte dykt upp ännu…. denna väntan är olidlig! hoppas det kommer snart.

[kissidor]
0

hoppas inte ditt glas hamnat på en av de längre rundturerna då cillan, det var ju dumt att jag sa att det brukade ta bara en vecka så du fick högre förhoppningar än du själv hade från början :-(

cillan
0

Det är ingen fara, förväntningarna på hur lång tid det skulle ta försvann så fort jag trycte på "köp" knappen. :-) efter det så har det endast existerat "nu, nu, nu, snart, imorgon," man kan milt sagt säga att det kliar i fingrarna….:-) snart köper jag en biljett och åker över och hämtar grejjerna…… ;-)

[kissidor]
0

Skrattande

cillan
0

Suck! Verkar som paketet har kommit på avvägar…. Imorgon ska de skicka ett nytt paket. Hoppas detta kommer fram…. :-(

[kissidor]
0

usch vad tråkigt cillan Rynkar på näsan! var det över eller under 2 kilo? över går det med schenker och de kan skicka paketen på sightseeing ibland men de har alltid dykt till slut. under däremot går det ju med vanlig post och då verkar den brittiska vara lite mindre tillförlitlig än den svenska - ofta går det som tåget men det verkar hända lite för ofta att post bara försvinner spårlöst också. tur då iaf att man handlar från ett seriöst ställe som skickar ersättning!

cillan
0

Ja, det var inga problem att de skickade en ny…. Men jag abtar att det är ett paket på under 2 kg för de skickade det med Royal Air mail… betyder atg man kanske alltid ska försöka se tll att det är över 2 kg så det blir schenker…. Schenker borde ju ha ett trackibgnummer så man kan följa paketet, det har tydligen inte royal air mail….

[kissidor]
0

ja då var det under 2 kilo, och min uppfattning om brittiska postens leveranssäkerhet har än en gång infriats Rynkar på näsan

jo alla schenker-försändelser är spårningsbara, men tyvärr får man inte den infon från w-g redan när det skickas, den kan man bara få efter många om och men om paketet varit borta oroväckande länge. vet inte varför de vill ha det så, tycker det blir bara stökigt att fråga efter sin leverans med w-g som mellanhand, menmen som sagt det dyker alltid upp till slut iaf de gånger det varit på turné. (men alltså allra oftast händer det ju inget konstigt alls och paketet kommer fram på ungefär en veckan)