Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett05-glasgravyr
Läst 3329 ggr
kia1
0

ets vätska

Jag undrar om det är någon här på sajten som har provat att etsa glas med en etsvätska, det finns en i usa som heter etchall som verkar jätte rolig. har någon av er provat och vet ni om det är svårt att köpa hem hit till sverige

Kikkibeads
0

Jag använder en kräm istället för en vätska till mina pärlor, jag tycker att det är lättare att få det snyggt.

Etsningskrämen köpte jag från AnlaGlas i Danmark men den lär finnas på fler ställen.

kia1
0

Tack för tipset men jag har redan hunnit attr beställa både kräm och dip it  från usa, så nu  väntar jag ivrigt på leveransen , ska kolla upp danmark det måste nog bli billigare, har du deras hemsida?

Kikkibeads
0
kia1
0

Tack

betalar du mycket i frakt när du köper därifrån?

Priserna i usa är mycket lägre men frakten är ju rätt dyr så det kanske jämnar ut sig,

Vilket märde är det på etskrämen ?jag såg inte att det stod nägonstans på hemsidan?

Kikkibeads
0

Jag köpte på plats! Eftersom jag bor i Götet är det inte så jobbigt att köra ner till Silkeborg, färjan till Fredrikshamn bara och sedan några timmar i bil. En lagom utflykt! Sist vi var nere åkte vi till Århus efter AnlaGlas och strosade på stan och åt god mat.

Jag kollar vad det står på flaskan när jag kommer hem men min gissning är att det är Pro-Vetro.

EvaRittsel
0

Härligt att vi via vårt Forum hittar andra sätt att handla och kanske nya leverantörer!

kia1
0

Nu har jag fått mina ets produkter som jag beställde från usa, jag var bara tvungen att prova lite och det vart faktiskt linte så tokigt det kan nog bli roligt det här,

Fast det blev rätt så dyrt jag köpte produkter för 700 sv :- och med alla avgifter och frakt så landade vi på 2200:-

Man det var det vär

Nu tar jag semester