Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett13-köpes-säljes
Läst 1774 ggr
rahb
0

fusingugn köpes

Hej Alla läsare. Finns det ingen som har en glassmältningugn till salu jag letar efter en ugn som är lätt o använda (begripliga manualer) storleken får gärna vara över 30…/ Henna

Sofia75
0

Ja, jag har ju en ugn som är till salu. har en som är intresserad men kommer att återkomma i slutet av månaden för att se om ugnen finsn kvar. Vet inte om min ugn kan vara intressant i så fall. Måtten i brännkammaren är bredd 230, djup 200 och höjd 150mm.

EvaRittsel
0

Försök ayy hitta en keramikugn på Blocket. De är billigare och funkar också bra när man gjuter glas.

rahb
0

Din ugn, Sofia75 är för liten till mina skålar o fat- jag hade gärna nappat annars. Det här om att kopa en keramikugn -vad ska jag tänka på, är inte ugnarna större än fusingugnar -jag har ingen koll … har ni?                                          Jag har endast jobbat med Tiffany teknik under flera års tid så det är mycket nytt o ta in.

EvaRittsel
0

Det finns små behändiga keramikugnar som är toppmatade och stora vidunder som oftast är frontmatade. Jag kör just nu ljuslyktor i en gammal keramikugn jag hittade på Blocket för 3000 pix.