fusingugn köpes
Hej Alla läsare. Finns det ingen som har en glassmältningugn till salu jag letar efter en ugn som är lätt o använda (begripliga manualer) storleken får gärna vara över 30…/ Henna
Ja, jag har ju en ugn som är till salu. har en som är intresserad men kommer att återkomma i slutet av månaden för att se om ugnen finsn kvar. Vet inte om min ugn kan vara intressant i så fall. Måtten i brännkammaren är bredd 230, djup 200 och höjd 150mm.

Försök ayy hitta en keramikugn på Blocket. De är billigare och funkar också bra när man gjuter glas.
Din ugn, Sofia75 är för liten till mina skålar o fat- jag hade gärna nappat annars. Det här om att kopa en keramikugn -vad ska jag tänka på, är inte ugnarna större än fusingugnar -jag har ingen koll … har ni? Jag har endast jobbat med Tiffany teknik under flera års tid så det är mycket nytt o ta in.

Det finns små behändiga keramikugnar som är toppmatade och stora vidunder som oftast är frontmatade. Jag kör just nu ljuslyktor i en gammal keramikugn jag hittade på Blocket för 3000 pix.