Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett: övriga-frågor
Läst 1260 ggr
tistelflikkan
0

Pärla! i Göteborg 3-5 maj 2013!

Hejsan!

Jag heter Linda Gustafsson, driver företaget Smyckorama och har gjort smycken i runt 8 år (glassmycken sedan något år). Just nu håller jag på och planerar Göteborgs första stora pärlkonferens, Pärla!, som går av stapeln helgen 3-5 maj 2013.

Igår öppnade vi deltagaranmälningen (spännande! :) ) och jag kom att tänka på att det ju finns en hel del pärlare på detta forumet. Kanske finns det hos några här intresse av att komma på Pärla!?

För den som vill läsa mer så finns det info på www.parlagbg.se

Pärla! drivs utan vinstintresse inom Smyckorama och alla priser är självkostnadspriser.

Välkommen!

tistelflikkan
mat: lindassmultron.blogspot.com
smycken: www.smyckorama.se

Gosa
0

Blir det bara för dom som pärlar, eller även för dom som håller på med glasfusing?
Trevligt initiativ Glad

tistelflikkan
0

kul att du tycker det! :)

det är en konferens med fokus på pärlor och pärlande, men jag tänker att många som gör ex smycken av glasfusing även använder pärlor av olika slag :)

tistelflikkan

tistelflikkan
0

… sen så kan man ju diskutera vad som är en pärla. något med ett hål i tänker jag, då stämmer ju även många hängen i glasfusing in på beskrivningen :) jag kommer inte begränsa inriktningen till att bara innefatta pärlor, även cabbar och liknande får såklart plats. själv gör jag en hel del smycken utan pärlor :) men Pärla! är såklart inte bara för smycken, det finns så mycket man kan göra! dock tror jag inte det kommer finnas tillfälle att bränna glas på plats, men att använda sina färdigfusade alster, diskutera teknik och liknande är det självklart fritt fram för!

tistelflikkan