Första glasen
Jag är helt ny på det här med glasfusing. Har gått en prova på kurs och blev helt såld.
Har ganska bra relation med tomten och har fått indikationer på att det kommer att finnas en ugn under granen i år :)
Nu vill jag ju ha en massa roligt glas att leka med i ugnen och där kommer ni in i bilden. Vad skall jag köpa för glas för att komma igång. Några tips på käcka paket med lite av varje i?
Som jag förstår det skall översta lagret vara klarglas. Är det detta?: http://www.warm-glass.co.uk/bullseye-glass-sheets-clear-tekta-base-glass-c-2_124.html
Och hur ska man tänka med tjockleken?
Som sagt… Jag är helt ny på detta och frågar därefter :)
Tekta funkar bra att ha som toppglas, det är dessutom billigare. Passa på att kolla in Warm Glass hemsida, de har "julkalenderpriser" just nu med bra rabatter på allt möjligt! De har även blandade paket med lite olika glas har jag för mig.
Glas strävar ju efter att bli 6 mm tjockt, så t ex ett glas i botten som är 3 mm och ett klart glas 3 mm uppepå så blir det bra. Kort sagt… För att lära dig mer så rekommenderar jag att du söker på internet, glasfusing. Eller på engelska, glassfusing. Då hittar du en hel del intressant och lärorikt!
Lycka till! 

Läs även här på glaskonstifokus. Du hittar otroligt mycket information:)
Tack för era svar. Jag återkommer säkert när jag fått mina grejjer :)