Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikettövriga-frågor
Läst 4025 ggr
EvaRittsel
0

Julmarknader 2012

Jag har gått ut till alla våra medlemmar för att få en sammanställning på bra julmarknader i deras närhet julen 2012.

Tipsa oss andra och berätta hur det är. Kallt och utomhus? Varmt och inomhus? Dyrt? Bra köpare eller vad ni kommer på!

EvaRittsel
0

Ingen som vill tipsa oss andra om bra julmarknader???? Man vill ju veta om det är inomhus, många besökare etc. Halllå. Har ingen ngt tips?

MaritaD
0

Jag håller mig till Skultuna Julmarknad och den är utomhus i år.

Fast jag står inne hos Iittala

Annicka.C
0

Jag ska stå på Wapnösjulmarknad i Halmstad 22-25/11. Det kostar ca 6000:- (inkl.moms) Det kommer att vara ca 120 utställare och marknaden har ca 12000 besökare och är inomhus. Jag har inte ståt på någon marknad tidigare så detta kommer att bli spännande :) Tyvärr så vet jag inte hur någon sålt där tidigare, men jag återkommer med rapport efter..

Mvh.A

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

EvaRittsel
1

Jättebra om ni följer upp och berättar hur det gått!

Gosa
0

Jag ska stå på två olika Julmarknader, Bjertorps Slott utanför Vara 17-18/11 och Åhaga Julmarknad i Borås 24-25/11….
Båda är inomhus, men det är första året som jag satsar på Julmarknader så det ska bli spännande Glad

EvaRittsel
0

Lycka till!

EvaRittsel
0

Hallå. Är det bara några få av oss som säljer på marknader????

Gosa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag varit två helger i rad på de marknader jag va bokad på.

På Bjertorps slott så var vi ca 20 utställare, jag var ensam om att sälja glassmycken.
Julmässan var i en magasinsbyggnad, så det var under tak men kyligt, dock väldigt charmigt. Kostnaden för att stå här var 800 kr för båda dagarna.

På Åhaga i Borås så var det ca 50 utställare och 7000 besökare, inomhus. Det var många som sålde smycken men ingen mer än jag som sålda glassmycken. Kostnaden för att stå här var 2.500 kr för båda dagarna.

Hur gick det då? Jag är väldigt nöjd med båda helgerna, men bäst gick försäljningen på Bjertorps slott. Jag sålde för mer samt att kostnaderna var lägre… det är värt att fundera på om man ska åka på fler marknader framöver. Det är inte säkert att man säljer för mer för att det är en större tillställning..

Annicka.C
0

#3 Jag är nöjd med mina 4 dagar, jag fick in avgiften + att det blev lite pengar över..fick några beställningar och jag har marknadsfört mig. MEN man måste vara PÅ om jag inte hade varit det vet i 17 om jag hade fått in till kostnaderna.

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

Gosa
0

#9 Vad härligt att du känner dig nöjd Annicka Glad

Jag håller med, men måste prata med kunderna, berätta vad det är man säljer och tala om att allt är handgjort….

Jag fick också några beställningar och några kunder har ringt i efterhand och tackat för dom fina smyckena, det värmer!!

asatorn
0

Julmarknad 15-16 december

lördag 11-17

söndag 12-17

Här ställer ett antal personer som alla är medlemmar i Föreningen KB 75 ut sina alster över helgen. Mestadels  keramik, men även glas.

Själv ställer jag ut smycken, änglar av olika sorter o färger samt lite "glasunderlägg".

KB 75 finns på Katarina Bangata 75, brevid Orionteatern kan man säga. Det är en förening som funnits sen 70-talet med ca 22 medlemmar.

aipmalmo
0

jag skall stå på Jakriborgs julmarnad i Hjärup (mellan malmö och lund ca) de två sista helgerna i dec. 900kr betalar jag för 1 m bord för dessa helger. 10-17 . Har hört det är mycket besökare men detta är första gången. de håller en begränsning vad gäller smycken, bodar utomhus samt försäljare i källlarlokaler. vi får se hur det går

Anna-LenaLinderoth
1

Hej ! Jag har tyvärr inte varit inne på sidan på ett tag så det är väl lite sent att tipsa om julmarknader, men…..

Jag var på Taxinge slott, inomhus. Väldigt bra, 4:a dagar.

aipmalmo
0

kul att se hur fint du ställt upp allt Anna-Lena LinderothGlad. Jag har själv en tendens att få det rörigt på mina bord ;)