Blanda olika glastillverkare?
"Bullseye Glass is NOT compatible with System 96! I'm providing a link below on an article that is available, free of charge, in our website that explains COE and compatibility"
http://www.bullseyeglass.com/pdfs/technotes_tipsheets/TechNotes_03.pdf
Detta var mitt svar som jag fick ifrån Maria Cabanilla på Bullseye i USA. En länk där det också beskrivs vad som gör glas omöjligt att förena med andra speciellt med olika COE-tal.
Hon svarar gärna på frågor och hennes mailadress är
mariacabanilla@bullseyeglass.com
Louise

Det är visst kompatibelt!Jag har t o m gjutit in glas av Bulleseye och glas av System 96 - utan att det uppstått problem. Nu får ni ge er!
Det är inte kompatibelt. Men det kan fungera ändå… Men jag skulle vara alldeles för rädd för sprickor för att våga testa.
Jag är försiktigt med att blanda olika glassorter. Inte ens vissa olika sorters COE 104 glas fungerar ihop när man gör pärlor. Jag har ett par särskilda färgkombinationer som är helt omöjliga. Klart glas från Effetre och klart glas från Lauscha är tex en av dem. Däremot fungerar vitt Effetre och klart Effetre bra, lika bra fungerar även vitt Effetre och klart Lauscha. Förklara det någon! :-)
Hej Hubert!
Din länk till pdf fungerar ej. Det kommer inte upp någon info via länken??
Birgitta
Hmmm, kan vara tillfälligt fel för det fungerade härom dagen och det fungerar inte på den länk jag har i min dator heller som verkligen fungerade förra veckan så vi kan testa imorgon igen. Annars ber jag om en ny på måndag så får jag återkomma. Louise
Ja dom hade ändrat om på sin sida och här direkt ifrån webmastern:
http://www.bullseyeglass.com/pdf/technotes_tipsheets/TechNotes_03.pdf
och helheten finns på:
Och det här fick jag ifrån System 96. Det var bara att maila om vi hade frågor.
Louise --
System 96 products are COE 96 and will NOT work with Bullseye.
Simple as that.
here is the website: system96.com -- yes you may link
Jim
Hej.
All vedertagen expertis är ense om att man inte ska blanda glas med olika COE! Visst glaset kan hålla men spänningar finns! Den seriöse säljer inte ett sådant blandglas då det kan gå sönder även efter så lång tid som 6 månader. Vill du testa så gör det men att sälja det är en chansning.
MVH
Björn på UTERM