Decembertema?

Jag kommer inte ihåg om jag visade denna bild tidigare, men här kommer en julgran.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Mariatingsund: Underbara glasprismor o jag har ju sett många andra av dina fina prismor med tex. katter o änglar. De är kanonfina allesammans
aipmalmo: Härliga dekorationer du gjort av olika glaskoss. Gillar nog hjärtanen allra bäst.
matnil: Fint tomtepar din fru har gjort.
Själv passar jag på o lägga in några bilder på mina ljuslyktor för de är väl december/advent/jul-passande

Cessy - din blå ljuslykta var jättefin !! gillade färgen skarpt 
Tack aipmalmo - det är bullseye royalblue med silverflakes o de (finns 2 st. av dem) ska bli julklapp till min mams som älskar blått glas.

är det silverflakes fr Warm Glass uk eller? jag trodde det var dichroic frit.
Ja det är silverflakes från warmglas o de röda (garnet red) har goldflakes. Dock ska de helst finnas under klarglas för de sitter inte så bra, men till min mams o till mig själv (de röda) så gör det ju ingenting men jag hade inte sålt dem till någon.
Då funkar faktiskt micapowder bättre. Inte så att det fastnar speciellt mycket, men efter att man sköljt av överskottet efter tackfusningen så ger micapowder i alla fall ett svagt skimmer som sitter fast o klarar diskning.
Jättefina saker ni har gjort. Tänk vad mycket fint det blir av glas

Såg inte tomtarna först utan mönstret som var snyggt- fin form o mönster med tomtarna
. och Mariatingsunds alltid spröda fina graverade glas 
matnil: Jättefina tomtar/fat/ljuslyktor du har gjort. #9 är ju bara så suveränt snyggt i massor av avseende. Så himla läckert helt enkelt, men även den misslyckade slumingskålen i #15 blev ju en fatastiskt fin ljusstake.
Artafale - jättehäftig mobil 

vilka fina alster! Jag har också gjort några tomtar med fusing, kanske ni vill se
Superfin tomte mariatingsund
Kan inte annat än hålla med - underbar tomte
Har du graverat / slipat mönstren på skägg och luva?
Allt är så jättefint, bara njuter av att titta på dem.
Mariatingsund, underbar tomte och så vackra prismor.
Artafale vilken härlig mobil. Så söt
Cessy jättefina ljuslyktor. Vackert sken i dem.
Aipmalmo Dina återvinningshjärtan är toppen.

mycket kul att se allas fina saker :)- maritatingsund- en mycket stilfull o stilren tomte, delikat :)
Jättefina och inspererande saker ni alla gjort!!!!!!!!!
God Jul och Gott Nytt Skapar År!!!!
MLL
oj va mycket fint ! tur man inte måste välja ….. 

Tack alla bidragen, heja heja, vi är fler, lägg in bilder!!! på på på! Till dess får ni en ängel också av mig, men bidra ni också!

gillar dina änglar mariatingsund
Jättevacker ängel mariatingsund

Jättevackert sken o spännande form på den lyktan Noora

norra - snygg lykta o speciellt mönstret på bordet efter ljuset

Precis, mönstret som lågan ger på bordet är helfestiligt, och det syns inte att det var första försöket :), dvs jättefin

Superfina bilder på vackra lyktor, tomar och änglar!!!!