Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett01-glasfusing
Läst 4734 ggr
Mikaela64
0

Var köper ni glas?

Ja, som rubriken säger: Var köper ni ert glas?

Lönar det sig att handla från USA och vad har ni för erfarenhet av det. Någon site att rekommendera?

En fråga till.

Vad är glassline paper? Fick med ett litet provpaket med min senaste beställning, men vet inte vad jag ska göra med det ;)

Lorita
1

Du lägger pappret mellan två glas så bildar det mönster Länk

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Mikaela64
0

Ok, tack!

Då ska jag testa hur det blir :)

sanne62
2

de flesta jag vet skickar efter från England…(från WG)

http://www.warm-glass.co.uk/

det kostar skjortan med frakt och införelseavgifter från USA …( ej EU-land)

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

Mikaela64
0

Tack sanne62

Var inne och tittade på Delphi och där fanns ju en del att titta på :) Men det är kanske bättre att hålla sig inom Europa.

Får ta med en tur in på WG. Beställde en glasskärare därifrån, så jag vet ju att de kan leverera :)

/M

Ps: Tittade in på din sida. Vackra saker! Hur har du gjort "ormen" som du bland annat hade på det sålda transparanta hänget. Ser ut som turkost dichroiskt glas?

sanne62
0

tack för komplimangen Skrattande

alltid roligt att höra att nån går in på min hemsida o kollar runt…

ja det är inget större hokus pokus med ormen …färdiga dichrosticks mellan klarglas, om jag inte minns fel …

http://www.warm-glass.co.uk/firestix-on-black-and-clear-p-1024.html

Mikaela64
0

Blir ju helt vimsig av habegär när jag surfar runt på alla glassidor. Så mycket läckert glas man vill ha och så många tekniker man vill lära sig :)

HuniLena
0

Jag har köpt från en glasmästare i Sthl, som tar in glas från Tysklan, riktigt fint färga och munblåst eller cylinder glas, har en hel del hemma…. Hur mkt  och vad vill du köpa?

Skrattande

sanne62
1

mikaela:    ja…nu behöver du aldrig mer ha bry att tänka ut vart dina pengar ska gå….Flört

mariatingsund
0

#7 kan du specificera lite vad du menar vilka modeller handblåst glas eller cilyndrar? Till fusing eller lampworking eller vad menar du? Vilken glasmästare?

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Lorita
0

#8 det behöver inte bli så dyrt om man tänker lite eko Flört i går tappade gubben ett vinglas och det ligger i ugnen nu Tyst i morgon vet jag om jag ska bli arg eller glad Oskyldig

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Mikaela64
0

Håller på att lära mig för fullt Glad

Har börjat med coe90 glas och försöker nu lära mig hur glaset och olika färger uppför sig med olika kurvor och beroende på vilken ordning man lägger lagren. När jag känner mig trygg i den här miljön kanske jag vågara mig på lite återvinning och annat Glad

Så det får bli en beställning hos WG.

Gosa
3

Hej Mikaela,
Vad roligt att du också upptäckt det roliga med glas :-)
Jag började för ungefär 3 år sedan… i början använde jag en Hot Pot men för 1 år sedan så köpte jag en större glasugn och jag tycker det är lika roligt än!!

I början använde jag glas med Coe96 men upptäckte ganska snart att det fanns mycket mer att välja mellan på Bullseye Coe90 så jag har bytt helt och hållet. Svårt att hålla på med två olika typer av glas tycker jag…jag skulle definitivt blanda ihop glasen och det är inte bra.

Jag köper mitt glas främst från Warmglass som nämnts ovan, dessutom har jag köpt lite från Cebex här i sverige, men det är nästan lika dyr frakt därifrån… Ibland har jag köpt småbitar med glas från Slöjd-detaljer i Skara… men även därifrån är frakten rätt dyr.

Tillbehör såsom lim, bakstycken, ringstommar, armbands-stommar, fusingpapper osv… det beställer jag på E-bay, finns massor där :-)

Jag bor i Vårgårda, inte så långt från dig… jobbar i Göteborg ;-)

Lycka till med ditt glasandet. Mvh Pia

Artafale
1

Jag köper nästan allt glas från Cebex eftersom jag använder coe96. Brukar hämta själv på deras avhämtningsställe i Mölndal utanför Göteborg och då slipper jag helt fraktkostnaden.

SusannAlg
1

Köper också från Cebex för det mesta.

Har köpt från Usa 2 gånger…. 1:a gången gick det bra.. slapp betala tull…. men 2:a gången åkte jag på att betala tull…. så då blev det dyrtRynkar på näsan…. så det ska jag undvika i framtiden.

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Mikaela64
0

Aha Glad Trodde inte det fanns någon butik i Göteborg Förvånad

Då ska jag nog ge Cebex en chans. Tack alla för härlig feedback!

Artafale
0

Butik finns tyvärr inte, man får beställa från Malmö och sen hämta i Mölndal. Men vill man kan man åka dit och botanisera först, de flesta glas finns det en bit av så man kan se hur det ser ut och då kan man även lägga sin beställning på plats.