Krymper vid fibertråden
Försöker göra en kanal med hjälp av fibertråd i mina fusade smycken, men får inte till det.
Har lagt på ett par lager extra över eller under fibertråden, men då sväller det istället runt om, men vid fibertråden är det lika fullt krympt. Ser helt enkelt inte klokt ut 🤪
Någon som kan och vill ge ett pedagogiskt tips?
Jag använder inte fibertråd i mina smycken men har lärt mig att man ska lägga en platta klarglas extra över fibertrådens placering. Jag tyckte själv aldrig att det blev riktigt bra när man fullfusade, däremot funkade det ok vid tackfuse. Har du något foto som du kan lägga upp så kanske du kan få bättre hjälp från någon annan.
Mvh.A
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka
Håller med Annicka att för att få till en "snygg" kanal med fibertråd (eller rullat papper) så är det tackfuse som gäller, kör man fullfuse är det svårt att få det bra.
Hmmm… Det smycket ligger under skämskudden och jag vill inte plåga det yttteligare genom att fota och hänga ut det på nätet 😊Det var liksom inte bara kanalen som blev knas… 😛
Gör ett nytt försök och återkommer. Eller så släpper jag den pucken och limmar på hänget som vanligt eller kör tackfuse-varianten.
Natti gonatt och tack för att ni tog er tid 😴
Gör överglaset lite längre än underglaset o låt det hänga en bit utanför upptill där du lägger fibertråden o fibertråden får inte ligga för långt ut. Bra att limma tråden så den ligger still