Handla glas i England
Är det någon som har erfarenhet av att handla glas för fusing i England? Jag var in på Warm Glass UK och jag tyckte det verkade vara låga priser + att man kunde köpa relativt små glasskivor. Jag hittade ingen information om fraktpriser. Är det någon av er som handlat där eller någon annanstans utanför Sverige. Tacksam för alla råd och tips.

Hej !
Jag har handlat där några gånger - fungerar väldigt bra !
Deras priser är exkl moms och jag har för mig att den brittiska momsen är 17,5% så det ska läggas på deras priser. Fraktkostnaden har jag för mig är ca 7-8 pund om man har hanlat för ca 1000:- och det brukar ta 3-5 dagar från det att man betalat. Bra med små bitar som i sig blir dyrare…man får ju mycket att välja på…men billigare än i Sverige tror jag inte det blir.
Hälsn Eva
Hej!
Jag har precis fått min första leverans från Warm Glass Uk och är väldigt nöjd. Men jag kan inte säga hur de ligger i pris eftersom jag är ny på att handla glas. Leveransen var snabb och det var väldigt lätt att beställa (så lätt att jag köpte en massa extra på impuls, huga).
Eftersom jag har företag så skickade jag med ett meddelande med mitt VAT nummer (=skriv SE och direkt på det organisationsnumret och sen 01) och företagsadressen. Momsen ska inte dras på köp från England, på så sätt kunde de föra tillbaka momssumman direkt efter det att de fått min kortbetalning.
Det kostade dessutom 15 pund i frakt och 3 pund som en sorts glaskrossförsäkring.
Hälsningar
Carina
Något att kolla upp
Vart ligger detta i England
Miggen
Hej!
De säljer via internet och har enbart en liten försäljning i butik i närheten av Bristol. Jag kopierade vad som står på hemsidan:
To compliment our online facility, we have a small retail area which is open from 8.30am and 4.30pm, Tuesday to Friday. Please understand that we are an online facility and the retail area has been established to allow customers to pick up orders and browse through a small selection of our available stock.
Visitors to our premises must be aware that as an internet based supplier our studio is largely devoted to processing online orders and only a small area is set aside for visiting customers.
- Warm Glass UK
- 5 Havyat Park
- Havyat Road
- Wrington
- BS40 5PA
- Tel: 01934 863344
- Fax: 01934 863333
- e-mail: info@warm-glass.co.uk
From M5 or M4, follow signs to Bristol International Airport (A38). Warm Glass UK at the foot of the Mendip hills just south of Bristol International Airport, between the A38 and Wrington, near the Butcombe Brewery.
Carina