The Glass Prize 2013
Warmglass.uk öppnar idag återigen sin årliga återkommande glas tävling. Det är 3 kategorier o sista dagen för inlämnande av bild på sitt bidrag är den 19 mars.
Någon härinne som tänker delta?

Hej Cessy
Jag tror det, i kategorin Bullseye. Fast inte för att få något pris, tittar man på de föregående åren är det de objekt som har använt sig av någon typ av "casting" eller pate de verre som fått någon utmärkelse, inte ngn med "vanlig" fusing. Tycker mest att det är en kul grej 🙂. Tror jag ska välja den här, och be någon ta ett mer proffsigt foto. Är det ingen annan som ska vara med?
Läckert fat LenaBe. Lycka till!👍
Lycka till LenaBe! Fint fat🙂
Jag hade gärna varit med men tycker inte att jag har något tillräckligt bra ännu, Eller jag hade kanske kunnat ta ett bättre foto av mina droppar…hmmm får fundera.
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka

Ett fantastiskt fint arbetat fat. Jätteläckert. Och egen form. Det gillar jag. Lycka till!
Lycka till med det vackra fatet!
Cessy man kanske skulle be någon bra fotograf ta en bild på isbjörnen eller pingvinen
Ja gör det Pia Sofia, för de är fantastiska o lycka till!🙂
Annicka: Ja dina blå droppar platsar ju definitivt kanonbra!🙂
Jag håller med !
Pia din isbjörn och pingvin platsar bra!!
Likaså dina droppar Annicka!!
Klart ni ska vara med!! Lycka till!!!

Superkul. Jättebra initiativ!

Nä jag har inte lämnat in nåt :/ Dina klänningar var jättehäftiga LenaBe, hur har du gjort dem o är de målade?
Mvh.A
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka

Tack. Först har jag gjort lerformar formade som Barbiekroppar, som jag "draperat" med glas, klänningarna har alltså ingen baksida. Nej, de är inte målade utan jag har använt pulver och frit.

Annica, ska du verkligen inte lämna in dina droppar?
Jag har ju inga bra foton…jag får fundera ett par minuter…tycker ju inte de är så bra att de passar att vara med.
Ok, klänningarna var verkligen fräcka 🙂
Mvh.Annicka
Klänningarna är verkligen jättehäftiga!! Lycka till i tävlingen 🙂
ja dom klänningarna skulle jag gärna hängt upp i mitt hem 😍
Ja har skickat in…får se om den kommer med, det e ju ganska mycket metall med…de tillåter ju bara 50%
Mvh.Annicka
lycka till, alla som skickat in bidrag !!! 🏆
Underbara klänningar!!
Lycka till med de fina klänningarna och den vackra dropplampan!!!!
Klänningarna var ju bara sådan härlig idé o de blev ju verkligen superläckra LenaBe o dina droppar är ju jättefina Annicka, så jag hoppas det bidraget också kommer med. Roligt att ni båda lämnade in o lycka till båda två!🙂

Bra att du skickade in Annica, fint foto av dina underbara droppar.
Oj sååååå fina klänningar! Hur stora är dom?
Lycka till!!!

Klänningarna passar en Barbiedocka ungefär.
Vad roligt att ni båda kom med LenaBe o Annicka🙂
o Lycka till![]()
har ni kollat in bidragen ???? 😎
så mycket duktigt folk det finns !!!! 🙂
Grattis tjejer ni som kom med. :) Själv skickade jag inte in något eftersom min isbjörn o pingvin inte var gjorda under förra året och har varit med på hagasalongen 2011. Så jag får väl försöka gör något kul under året till nästa gång. Nu får vi se hur man kan rösta.
Jag är med :)
Det är bullseyeglas som jag har arbetat med i min ugn på 50x50 cm och sedan monterat så att de tillsammans ger känslan av rinnande vatten. Ledbelysning med dimmer har monterats för att förstärka vattenefffekten. Vattenfallet sitter på en bergvägg inne i ett ordensrum där de utför ceremonier så det är inte tillgängligt för allmänheten. Min kompis Marie Olsson har byggt formar i Lera och i gips. Glasverket är ca 2,5 meter högt och sedan är det ett djup inåt på berget också. Oerhört slitsamt att få ihop allt men det blev bra till slut så jag känner mig nöjd.
Roligt att några vågade lämna bidrag och kul att ni kom med. Lycka till.
Klart att du ska vara nöjd Caruba. Det blev ju verkligen precis som ett vattenfall!Så häftigt! Lycka till till dig också!🙂
Tack Cessy :)
Du har gjort ett riktigt fint konstverk Caruba, det är jättefint Lycka till!
Lycka till till dig också Annicka, dina droppar är läckra!
Tack Artafale!

Väldigt häftigt vattenfall
Tack så mycket :)
Ja vattenfallet är verkligen superhäftigt…vilket arbete!!
Mvh.Annicka
Tack LenaBe och Annicka!
Roligt att det häftiga vattenfallet kom med!! Det vill jag gärna se i verkligheten!! Inte lätt att få till rinnande vatten av glas….
Lycka till alla deltagare!!
Det skulle vara kul om vi fick en svensk vinnare eller hur! Heja ni andra som är med, det är jättefina arbeten.

vi hejar!
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo