Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikettövriga-frågor
Läst 1607 ggr
Cessy
0

Glasdisplayer

Ja var kan man köpa glasdisplayer typ de här hos Slumpys? Helst inom EU men alla tips mottages tacksamt för jag skulle gärna vilja kunna ställa glasplattor/glasfat upp  o låta ljuset falla igenom glaset. Jag är dock intresserad av alla displaylösningar som finns för det finns säkert många fler sätt att visa glas på som jag inte har tänkt på.

EvaRittsel
0

Cerama har fina i plast/plexi. Det fnns också på NK  Stockholm i glasavdelningen olika ställningar att köpa.

mia66mia
0

Jag köpte mina plast/plexi hos Cebex i Malmö. Dom har flera olika modeller.

Cessy
0

Tack för svaren🙂 Då ska jag kolla hos Cebex i Malmö nästa gång jag tar mig en tur för att köpa mer system 96 glas.

Om någon vet någon nätbutik som säljer de där stålställningar (eller liknande) som jag länkar till o som finns hos Slumpys så blir jag jätteglad om ni skriver o skickar med en länk vart jag kan hitta dem.😃

Jeeessiicaa
0

Min morfar hålls väldigt mkt med smide och gör olika blomhållare och liknande så sånna där skulle nog inte vara några problem för han att göra :)

Annicka.C
0

Hej Cessy :D Sprang på denna sidan…vet ej om de skickar till sverige, men kunde i varjefall inte se att de inte gjorde det.

http://www.glassforum.no/115-display-stativer-og-oppheng.270238.no.html

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

EvaRittsel
0

Glassforum skickar till Sverige. Det är inga problem. De har ett bra nyhetsbrev man kan prenumerera på.

Cessy
0

Ja där var ju sådana displayer jag tänkt mig. Tack för tips o svar. Då ska signa mig för nyhetsbrev🙂

mariatingsund
0

jag tyckte de var väldigt dyra. Jag kan nog fixa riktiga smideställ för 500 Kr. (Kanske)

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Cessy
0

Ja just nu sonderar jag bara terängen för att hitta ställningar för ev. framtida behov o jag vet eg. inte vad jag vill ha ännu☺️Ville bara hitta olika ställen så att jag vet vart jag ska vända mig den dagen jag har behov av någon ställning. Så jag kanske återkommer med frågan så småningom när jag mer vet exakt (att jag har ett färdigt alster så att jag har måtten) 

Idag tänker jag mest att screen melt glas skulle vara oerhört vacket som fönsterdekoration o då skulle ju en ställning vara bra att ha. Det enda screen meltade glaset jag har - där brände Hi-Fire shelf primern fast så in i hoppsans o hur jag än har slipat så sitter det fast massor av småprickar på baksidan. Så den får ligga på ett bord med sin vackra sida upp, så jag kan se den då o då. Men kanske nästa Screen Melt blir bättre o då skulle jag nog gärna vilja ha en fönsterställning till den. 😇