Fritter till fönsterglas
Jag har letat info om pulver, fritter och confetti till fösterglas, och har nu hittat dels Boali som har C.O.E. 85 och ett som heter float-fritt och har COE 82 +/- 3 . Någon som har erfarenhet av dessa. Det är ju en djungel därute, och Sverige har ett väldigt dåligt utbud!!
Hälsningar Berit
BKD Design

Bohle i Tyskland har mängder av fritter och pulver och annat. Men de vill oftast att man köper rejält med material för att leverera.
Uterm i Kolmården har ett riktigt stort utbud. Har du testat deras saker? De har glaspinnar, fritter. grövre pulver och sk äggskal i mängder av färger.
Jag harr Bohles produkter- köpt hos Uterm - och också 82 +/1- köpt hos Leif Hauge i Åseda. Båda fungerar väldigt bra.
Tack Eva, känner till Uterm mycket väl - har gått mina kurser där, Vet att de har massor av fritt till Bullseye men tänkte inte på att det fanns till fönsterglas oxå. Då skall jag kontakta Björn - Jag vill ju inte ha så stora mängder, ja inte ännu i alla fall. Bohles finns väl i Kungens kurva, men de kanske inte har allt som de har i Tyskland.
//Berit
Hälsningar Berit
BKD Design

Cerama har också fritter till fönsterglas i småburkar. Bra om man vill ha många färger men inte så mycket av varje.