Göra om ett fat?
Nu är jag igång igen med mina funderingar… 🤔
Men jag har ett fat som jag inte är nöjd med, det blev inte bra när jag slumpade det. Därför funderar jag nu på att göra om det med en förhoppning om att det ska bli bättre. Måste jag då fusa om det så det blir plant och sen slumpa det eller går det att slumpa om direkt?
Dessutom funderar jag på att sätta fast en blomma i glas, går det att göra vid slumpningen eller ska jag göra det innan?
Tacksam för svar 👋

Lite svårt att svara på eftersom jag inte sett vad du gjort. Men en blomma kan vid ca 740-780 grader smälta in utan att du behöver slumpa om det hela. Men vad vill du uppnå för effekt???
När jag slumpade fatet så gled det tyvärr och formen är inte den jag önskade. Därför tänkte jag nu slumpa om det men misstänker att jag då först måste fusa om det för att utgå från ett platt fat, precis så som det var från början. Men behöver jag upp i samma temperatur?
När jag då fusar om det, så undrar jag om jag kan sätta fast en blomma i kanten på fatet. Effekten jag vill uppnå är liksom att en blomma ligger ovanpå fatet, inte att den smälter in i glaset, utan mer som upphöjd. Eller går det bra att göra det vid slumpningen? Vad behövs det för temperatur för att göra något sånt?

Du måste faktiskt slumpa om glaset så de blir platt. Använd samma kurva som när du slumpar. Dvs en lite lägre temperatur. Och lägg blomman på plats när fatet är platt s smälter den säkert n. Om nte får du väl öka topptempen med ca 20 grader och slumpa igen. Lycka till.